Bedrägerier


  • Allmänt om bedrägerier

    Löplabbet tillhandahåller säkra lösningar för alla våra tjänster. För att säkerheten ska bli hög krävs det att även du som kund hjälper till att skydda dina uppgifter. Ta för vana att alltid hantera personliga uppgifter med försiktighet. Bedragare som kommer över exempelvis koder, inloggningsuppgifter och kortnummer kan använda dessa uppgifter för att uppträda i ditt namn. Vid frågor, kontakta Löplabbets kundservice via kundservice@loplabbet.se eller på telefon 0770-81 00 77Se våra öppettider här › 

  • E-post & SMS

    Avsändaruppgifter kan förfalskas och är kanske inte alltid den du tror. Det förekommer falska mejl och sms som vill lura av dig uppgifter eller att du laddar ned skadlig kod. Vid osäkerhet om ett mejl eller sms är äkta, kontakta avsändaren på annat sätt via, t.ex. telefon, besök eller hemsida. Var restriktiv med att öppna länkar, bifogade filer eller att lämna ut uppgifter om dig själv. Tänk på att e-post och sms är öppna kanaler som kan läsas av obehöriga. Misstänker du falska mejl i Löplabbets namn kan du vidarebefordra dem till kundservice@loplabbet.se och därefter radera dem. Vid frågor, kontakta Intersports kundservice via kundservice@loplabbet.se eller på telefon 0770-81 00 77Se våra öppettider här › 

  • Telefonsamtal

    Telefonnummer kan förfalskas och framstå som om en kundtjänst eller myndighet ringer. Var kritisk när någon uppmanar dig till handlingar över telefon som rör din dator, konton, kort, koder och liknande. Är du osäker, avsluta samtalet. Ring den officiella vägen för att kontrollera ärendet. Vid frågor, kontakta Löplabbets kundservice via kundservice@loplabbet.se eller på telefon 0770-81 00 77Se våra öppettider här ›