Reklamationer


  • Vad är en reklamation?

    Att reklamera innebär att du kontaktar oss och berättar att du inte är nöjd med en vara eller en tjänst som du har köpt. Du berättar också varför du inte är nöjd. För att du ska kunna reklamera varan eller tjänsten ska felet vara ursprungligt, det vill säga det ska ha funnits när du fick varan. Du får inte själv ha orsakat felet.

  • Hur gör jag för att skapa en reklamationsförfrågan?

    Om du köpt din vara i en fysisk butik:
    Du reklamerar din vara i valfri Löplabbet-butik. Ta med dig ditt kvitto och produkten. Butiken kommer att ta ett beslut om din reklamation är godkänd eller ej. Vi har 14 dagar på oss att lämna ett besked till dig som kund.


    Om du köpt varan på löplabbet.se:
    Du är välkommen att reklamera din vara i din närmaste butik. Se ovan. Har du inte möjlighet att ta dig till en butik så kan du kontakta kundtjänst: kundservice@loplabbet.se för vidare hantering. 

  • Tar Löplabbet kundservice beslut i reklamationsärenden?

    Nej,

    Löplabbets kundservice tar inte beslut i reklamationsärenden. Har du handlat din vara i en butik är du välkommen till din närmaste butik.

    Är din produkt inhandlad på löplabbet.se är du välkommen in i en av våra fysiska Löplabbetbutiker. 

    Har du inte möjlighet att besöka en av våra butiker kan du mejla in ditt ärende till kundservice@loplabbet.se

    Vi behöver då följande uppgifter:

    Namn:
    Telefon:
    Ordernummer:
    Orsak:
    Bild på produkt:

    Löplabbets kundservice ändrar inte beslut tagna av butik.

  • Jag är missnöjd med kvalitén på min vara och anser att den har ett fabrikationsfel. Hur gör jag för att skapa ett reklamationsärende?

    Om du köpt din vara i en fysisk butik: Du reklamerar din vara i valfri Löplabbet-butik. Ta med dig ditt kvitto och produkten. Butiken kommer att ta ett beslut om din reklamation är godkänd eller ej. Vi har 14 dagar på oss att lämna ett besked till dig som kund.


    Om du köpt varan på löplabbet.se: Du är välkommen att reklamera din vara i din närmaste butik. Se ovan. 

  • Jag har fått avslag på min reklamationsansökan och är inte nöjd. Kan jag gå vidare för att få min sak testad?

    Har du fått avslag på din reklamationsansökan men hävdar att beslutet är felaktigt hänvisar vi dig att göra ett ärende hos ARN. ARN eller Allmänna reklamationsnämnden tar oberoende beslut ibland annat reklamationsfall. Löplabbet rättar sig alltid efter ARNs beslut.

  • Vad säger Konsumentverket om reklamationer?

    Vi följer Konsumentverkets riktlinjer vid reklamationer. Du finner information om reklamationer på Konsumentverkets hemsida.