Frakt & Leverans

Leveranstid och avisering

Leverans av varor sker mellan 1 – 2 arbetsdagar till ombud och 1 - 4 arbetsdagar till valfri Löplabbet butik. Du får ett sms när paketet finns att hämta ut hos Postens utlämningsställe eller i din närmsta Löplabbetbutik, beroende på vilket leveransalternativ du valt.

Löplabbet förbehåller sig att leveranstiden kan påverkas under rea/kampanjperioder och av specifika eller särskilda händelser såsom brand, översvämning eller liknande (force majeure).  Under högsäsong eller reaperioder (t.ex. jultid och veckor då röda dagar infaller) kan leveranstiden bli något längre. Löplabbet tar emot och levererar alla beställningar i den ordning de kommer in till Löplabbet.


Paket hämtas i första hand ut personligen med giltig legitimation och ordernummer. Ska man hämta någon annan persons paket visas bådas legitimation. Du som kund får alltid en avisering som visar var och när paket ska hämtas.  Avisering skickas via e-post och, om du lämnat mobilnummer, även via kostnadsfritt SMS. Endast i undantagsfall skickas avisering via vanlig post.

Leveranssätt och fraktkostnad

Du som kund kan välja att få ditt paket levererat på följande vis:

Löplabbetbutik
Du som kund kan välja att få din beställning skickad till en av Löplabbets drygt 150 butiker. Ingen fraktkostnad tillkommer vid leverans till Löplabbetbutik. Paketet hämtas vanligen ut vid butikens kassa. Vid uthämtning ska ordernummer samt giltig legitimation uppvisas. Information om att paketet lämnat Löplabbets lager skickas med e-post. När varorna finns att hämta i butik skickas avisering via SMS. När din order är packad och skickad med posten får du en sändningsbekräftelse via mail. I detta mail finner du Postens kollinummer så att du kan följa ditt pakets resa till ditt utlämningsställe på Postnords hemsida.

Ditt paket ligger kvar 14 dagar från det att avisering skickats till dig. För alla paket som inte löses ut förbehåller sig Löplabbet rätten att debitera dig som kund 300 kronor för Löplabbets uppkomna kostnader för returfrakt och hanteringskostnad.

Postens utlämningsställe alternativt hempaket
Du som kund kan välja att få din beställning skickad till Postens utlämningsställe, fraktfritt tom 31/8.

För det fall paketet vid utlämning är trasigt ska paketet inte lösas ut. Istället ska Löplabbet kontaktas via kundtjänst, som ombesörjer att i första hand skicka nya varor och i andra hand att kreditera dig som kund. Kundservice når du via kunds[email protected] eller på telefon 0770-81 00 77Se våra öppettider här › 


När beställningen är mycket tung eller skrymmande kan paketet inte skickas till Postens
paketombud. Istället kommer Löplabbet att arrangera frakten till kund med Posten hempaket. Fraktkostnaden är här 119 kronor. Det är viktigt att du som kund anger ett korrekt telefonnummer där du kan nås under dag- och kvällstid. Får inte Postnord kontakt med dig skickas avisering ut via post. Leverans sker vardagar kl 8-16. Avvikelser för lantbrevbärarlinjer kan förekomma. Levererat paket kan ej lämnas vid port utan måste kontrolleras och inkvitteras. Poståkeriet levererar endast till port eller tomtgräns och ansvarar inte för att varor bärs upp till lägenhetsdörr.

Om du bor på en ö och posten inte kan leverera till din adress kommer ditt paket att levereras till närmaste postombud.

Kan man få sitt paket hemlevererat?
Alla leveranser sker antingen till postombud eller Löplabbetbutik. Det är viktigt att du som kund anger ett korrekt telefonnummer där du kan nås under dag- och kvällstid. För cyklar, träningsmaskiner samt varor tyngre än 20 kg kommer du att få ett sms dagen innan leverans där du kommer att få välja mellan tre tidsspann som leveransen kan ske. Vill du komma i kontakt med Posten hänvisar vi Er till deras bokningsservice på nummer 0771-33 33 10. Löplabbet ansvarar ej för Postens väntetider. Avvikelser för lantbrevbärarlinjer kan förekomma. Levererat paket kan ej lämnas vid port utan måste kontrolleras och inkvitteras. Postnord levererar endast till port eller tomtgräns och ansvarar inte för att varor bärs upp till lägenhetsdörr. Vi erbjuder inga inbärningstjänster. Om du bor på en ö och posten inte kan leverera till din adress så kommer ditt paket att gå till närmaste postombud.