Logo Maurten
Maurten
Herr, Dam

Gel 100 Energigel

35 kr
  • Fri frakt & fria returer till butik
  • 1-2 dagars leveranstid
Betala snabbt och smidigt med Klarna
Klarna
  • Snabb energi

  • Snäll mot magen

När du behöver extra energi under längre pass och tävlingar så är Maurtens nya gel perfekt. Är inte som andra gel flytande utan mer i "jello" konsistens. Det svenska företaget har löst ett stort problem. Idrottare har alltid kämpat för att fylla på med energi. Våra magar klarar vanligtvis inte höga koncentrationer av kolhydrater när vi rör på oss.  Maurten har det senaste året  tagit idrottsvärlden med storm och världens främsta löpare använder deras produkter. Genom att utnyttja en svensk innovation som bygger på hydrogelteknik har Maurten utvecklat både kolhydratsrik dryck och gel som våra magar klarar av.

  • Produktnummer
    1442432
  • Leverantörens produktnummer
    12002
  • Artikelnummer
    144243201-no
  • SKU
    144243201020
  • EAN
    0000073160717

Relaterade produkter

Relaterade produktguider
TIPS OCH TEST
VANLIGA LÖPSKADOR
Många av oss löpare drabbas tyvärr av löpskador. Lika underbart som det är att springa, lika hemskt är det att vara skadad. Här går Anton igenom några av de vanligaste löpskadorna och ger konkreta tips om vad du kan göra om du drabbas av Löparknä, Benhinneinflammation, Hälseneproblem/akillestendinos, Framfotsinsufficiens/nedsjunket främre fotvalv eller Plantar fasciit/Hälsporre.
TIPS OCH TEST
MÖT SÄSONGEN STARKARE
Vill du kombinera löpning och styrketräning? Till skillnad från de flesta sporter är prestationen hos långdistanslöpare begränsad av intag och upptagning av syre. När du springer snabbare ökar ditt syrebehov. Om ditt syrebehov överstiger tillförseln växlar kroppen till anaerob energi. Laktat bildas och löparen blir trött. Ju mer muskelmassa du har, desto mer syre behöver du. Det gör att många löpare undviker styrketräning. Om du tänker så är det dags att tänka om. Löpspecifik styrketräning kan göra dig friskare, starkare, snabbare och förhindra skador. Löpare har ofta obalans mellan musklerna, eftersom samma muskelgrupper alltid används när man springer. Förkortade höftböjare, svaga rumpmuskler och dåligt definierade muskler runt axelleden är typiska för löpare.