Logo Maurten
Maurten
Herr, Dam

Gel 100 CAF 100 BOX 12 st. Energigel

4.8
(4 recensioner)
469 kr
  • Fri frakt & fria returer till butik
  • 1-2 dagars leveranstid
Betala snabbt och smidigt med Klarna
Klarna
  • Låda med 12 st gel

  • Effektivt bränsle när du behöver extra energi snabbt

  • Låg bitterhet, låg sötma

  • Skonsam för magen

Gel 100 CAF 100 är världens första energigel som kombinerar Maurtens patenterade innovativa Hydrogel-teknik och koffeinets kraft. Koffein förbättrar den idrottsliga prestationen, men koffein smakar bittert! Sportnutritionsindustrin har historiskt försökt dölja bitterheten genom att tillsätta smaker och syra. Men tillsatta konstgjorda smaker hjälper dig inte att prestera bättre. Så vi bestämde oss för att helt enkelt kringgå problemet. Genom att utnyttja Hydrogel Technologin har Maurten byggt en biopolymermatris som är tillräckligt tät för att kapsla in både koffein och kolhydratblandningen. Resultatet: låg bitterhet, låg sötma och mycket energi.

  • Produktnummer
    1480083
  • Leverantörens produktnummer
    211001
  • Artikelnummer
    148008301-VIT
  • SKU
    148008301010
  • EAN
    7350008410220

Relaterade produkter

Relaterade produktguider
TIPS OCH TEST
VANLIGA LÖPSKADOR
Många av oss löpare drabbas tyvärr av löpskador. Lika underbart som det är att springa, lika hemskt är det att vara skadad. Här går Anton igenom några av de vanligaste löpskadorna och ger konkreta tips om vad du kan göra om du drabbas av Löparknä, Benhinneinflammation, Hälseneproblem/akillestendinos, Framfotsinsufficiens/nedsjunket främre fotvalv eller Plantar fasciit/Hälsporre.
TIPS OCH TEST
MÖT SÄSONGEN STARKARE
Vill du kombinera löpning och styrketräning? Till skillnad från de flesta sporter är prestationen hos långdistanslöpare begränsad av intag och upptagning av syre. När du springer snabbare ökar ditt syrebehov. Om ditt syrebehov överstiger tillförseln växlar kroppen till anaerob energi. Laktat bildas och löparen blir trött. Ju mer muskelmassa du har, desto mer syre behöver du. Det gör att många löpare undviker styrketräning. Om du tänker så är det dags att tänka om. Löpspecifik styrketräning kan göra dig friskare, starkare, snabbare och förhindra skador. Löpare har ofta obalans mellan musklerna, eftersom samma muskelgrupper alltid används när man springer. Förkortade höftböjare, svaga rumpmuskler och dåligt definierade muskler runt axelleden är typiska för löpare.