Logo Bodyglide
  • Bodyglide BODYGLIDE nocolor
  • Bodyglide BODYGLIDE nocolor

BODYGLIDE

  • Bodyglide
  • Herr, Dam
4.7
(3 recensioner)
  • Fri frakt & fria returer till butik
  • 1-2 dagars leveranstid
Betala snabbt och smidigt med Klarna
Klarna
Varubrev eller ombud Postnord - 39 kr
Hemleverans Postnord - 79 kr
Hämtas i LÖPLABBET-butik - 0 kr
Hämtas senast 14 dagar från skickad avisering. Leveranstidslöfte 2-4 dagar. Miljövänligaste transporten.

Lätt att applicera som en solid deodorant. Innehåller vitamin E som återfuktar huden och skyddar mot torrhet Perfekt för lår och fötter. Tvättas enkelt bort med tvål och vatten Luktar inte och täpper ej till porerna, kroppen kan fortsätta att andas och svettas som vanligt och den hjälper även mot värmeutslag. Innehåller Allantoin som framför allt utvinns ur roten från en ört som heter Vallört och användes förr som sårtvätt. Innehåller ingen växtolja eller petroleumbaserad olja.

  • Förhindrar blåsor, skavsår och obehag från friktion

  • Lätt att applicera

  • Innehåller vitamin E som återfuktar huden och skyddar mot torrhet

  • Tvättas enkelt bort med tvål och vatten

Relaterade produkter
Relaterade produktguider
TIPS OCH TEST
TRAILLÖPNING
I samarbete med The North Face mötte vi upp Johanna och Anders i skogarna i Skatås, Göteborg. Vi sprang i den fina och utmanade terrängen och snackade traillöpning, som tur var hade vi med kameran så vi kunde dela med oss av vår upplevelse. Johanna Widarsson Norbeck har en bakgrund som framgångsrik traillöpare men satsar nu på mer traditionell löpning där hon redan visat att hon är att räkna med. Anders Szalkai är en av Sveriges mest meriterade maratonlöpare som ska utmana sig med att byta ut asfalten mot rötter, stenar och lera. Anders har Kullamannen 100 Miles som närmaste utmaning. Det blev ett intressant samtal som vi tror många löpare som vill prova på traillöpning kan få ut mycket av, kika på filmen nedan.
TIPS OCH TEST
LYFT DIN LÖPNING MED ÖKAD VOLYM
Ökad träningsvolym med distanslöpning – en nyckel till prestationsutveckling för många löpare. Distansträning och träningsvolym hänger ihop. Det är distansträningen, lugna korta pass upp till långpass, som bygger träningsvolym och grund. - Ökad volym via mer distans är för de allra flesta löpare en väg att förbättra prestationsförmågan. Visst finns det viss ökad risk för överbelastning vid ökad distansträning, rätt planerad träning och bra skor är en nyckel att klara ökningen och tillgodogöra sig träningen. När man väljer skor för distansträning tycker vi att man ska prioritera passform, komfort och dämpning. När det kommer till stabilitet och pronationsstöd beror det på löpsteg och erfarenhet, men även på hur långa träningspassen är, ju längre du springer desto tröttare blir muskler och mer stabilitet kan vara nödvändigt. Vi vill betona att pronation inte är något dåligt eller farlig, det är en naturlig rörelse som i de flesta fall inte behöver justeras, samtidig är det viktigt att veta att skor med pronationsstöd kan vara nödvändigt och hjälpa många löpare att hålla skador borta.