Logo OS1st
  • OS1st Compression Foot Sleeve Black
  • OS1st Compression Foot Sleeve Black
  • OS1st Compression Foot Sleeve Black

Compression Foot Sleeve

  • OS1st
  • Herr, Dam
  • Svart
Välj storlek
  • Fri frakt & fria returer till butik
  • 1-2 dagars leveranstid
Betala snabbt och smidigt med Klarna
Klarna
Varubrev eller ombud Postnord - 39 kr
Hemleverans Postnord - 79 kr
Hämtas i LÖPLABBET-butik - 0 kr
Hämtas senast 14 dagar från skickad avisering. Leveranstidslöfte 2-4 dagar. Miljövänligaste transporten.

FS6® Performance Foot Sleeve är en otroligt effektiv produkt att använda för att lindra smärta vid plantar fasciit, kronisk fotvalvs- och hälsmärta samt vid svullnad i foten. Compression Zone Technology® ger foten och akillessenan ett ortopediskt stöd av medicinsk kvalitet och den graderade kompressionen förbättrar cirkulationen och minskar svullnaden. Materialet som FS6® Performance Foot Sleeve är tillverkad av är bekvämt och fuktavvisande och produkten kan bäras under strumpor och i skor. FS6® kan användas under dina vilodagar eller över natten och ger en snabb smärtlindring. Kan även användas under löpning och fungerar då som ett förstärkande stöd i förebyggande syfte för att minska risken att få Plantar Fasciitis. Används för: Plantar fasciit, svullna fötter samt vid fotvalvs- / hälsmärta. Ger kontinuerlig töjning av Plantar Fascia, ger stöd åt fotvalv och den övergripande fotstrukturen, stabiliserar akillessenan och fotleden, skapar en bättre balans samt ger en medicinsk kvalitetskompression. Levereras om två (2) per förpackning. Se bild 3 för val av rätt storlek.

  • Lindrar smärta vid plantar fasciit, kronisk fotvalvs- och hälsmärta samt vid svullnad i foten

  • Graderad kompression som förbättrar cirkulationen

  • Material som är bekvämt och fuktavvisande

Relaterade produkter
Relaterade produktguider
TIPS OCH TEST
MÖT SÄSONGEN STARKARE
Vill du kombinera löpning och styrketräning? Till skillnad från de flesta sporter är prestationen hos långdistanslöpare begränsad av intag och upptagning av syre. När du springer snabbare ökar ditt syrebehov. Om ditt syrebehov överstiger tillförseln växlar kroppen till anaerob energi. Laktat bildas och löparen blir trött. Ju mer muskelmassa du har, desto mer syre behöver du. Det gör att många löpare undviker styrketräning. Om du tänker så är det dags att tänka om. Löpspecifik styrketräning kan göra dig friskare, starkare, snabbare och förhindra skador. Löpare har ofta obalans mellan musklerna, eftersom samma muskelgrupper alltid används när man springer. Förkortade höftböjare, svaga rumpmuskler och dåligt definierade muskler runt axelleden är typiska för löpare.
Ingen springer som du
CHARLOTTA FOUGBERG
ADIDAS