Logo ON
ON
Dam

Cloudmonster Löparskor

4.6
(5 recensioner)
1799 kr
  • Fri frakt & fria returer till butik
  • 1-4 dagars leveranstid
Betala snabbt och smidigt med Klarna
Klarna
  • Lätt och rapp asfaltssko

  • Supermjuka landningar och en maximal energiåtergivning

  • Speedboard®-platta och rocker-geometri ger framåtdriv och en härligt explosiv känsla

Nu välkomnar vi Cloudmonster - en sprillans ny löparsko från On Running berikad med de största ”Cloud”-elementen någonsin. En lätt och rapp asfaltssko som allra bäst kommer till sin rätta på de längre distanspassen, de långa intervallerna eller på återhämtningsrundorna.

CloudTec®-teknologin på denna skon ger supermjuka landningar och en maximal energiåtergivning för en löpupplevelse utöver det vanliga. Med mer CloudTec® än någonsin tidigare i kombination med en explosiv Speedboard®-platta tillverkad av polypropen samt en radikal rocker-geometri så erhålls en stor energiåtergivning och ett framåtdriv som i sin tur bidrar till en härligt explosiv känsla.

Mellansulan består utav Helion® superfoam som bidrar till skons fantastiska dämpning och den mjuka innersulan ger en lyxig instegskomfort.

Ovandelen består utav en ganska tunn mesh gjord av 80 % återvunnen polyester. Ovandelens passform är skön och trots att den är väldigt luftig så upplevs den som stabil. Även plösen är mycket tunn men ger ändå ett tillräckligt skydd så att inte skosnörena känns igenom. Hälkappan är något fastare längst ned för att ge god stabilitet och något mjukare längre upp för att inte ge tryck mot hälsenan.

Yttersulan med Grip gummiblandning ger ett bra grepp på asfalt. Sulans utformning och mönster förhindrar även grus från att fastna i densamma.
Över 30% av hela skon är tillverkad av återvunnet material.

Drop: 6 mm.
Vikt: 230 gram i US 8 (39).

  • Produktnummer
    1519038
  • Leverantörens produktnummer
    61.99022
  • Artikelnummer
    151903801-Glacier/Meadow

Relaterade produkter

Relaterade produktguider
TIPS OCH TEST
VANLIGA LÖPSKADOR
Många av oss löpare drabbas tyvärr av löpskador. Lika underbart som det är att springa, lika hemskt är det att vara skadad. Här går Anton igenom några av de vanligaste löpskadorna och ger konkreta tips om vad du kan göra om du drabbas av Löparknä, Benhinneinflammation, Hälseneproblem/akillestendinos, Framfotsinsufficiens/nedsjunket främre fotvalv eller Plantar fasciit/Hälsporre.
TIPS OCH TEST
MÖT SÄSONGEN STARKARE
Vill du kombinera löpning och styrketräning? Till skillnad från de flesta sporter är prestationen hos långdistanslöpare begränsad av intag och upptagning av syre. När du springer snabbare ökar ditt syrebehov. Om ditt syrebehov överstiger tillförseln växlar kroppen till anaerob energi. Laktat bildas och löparen blir trött. Ju mer muskelmassa du har, desto mer syre behöver du. Det gör att många löpare undviker styrketräning. Om du tänker så är det dags att tänka om. Löpspecifik styrketräning kan göra dig friskare, starkare, snabbare och förhindra skador. Löpare har ofta obalans mellan musklerna, eftersom samma muskelgrupper alltid används när man springer. Förkortade höftböjare, svaga rumpmuskler och dåligt definierade muskler runt axelleden är typiska för löpare.