Logo The North Face
The North Face
Dam

VECTIV ENDURIS Löparskor

5
(1 recensioner)
-30%
-50%
775 kr
REA
1549 kr
  • Fri frakt & fria returer till butik
  • 1-4 dagars leveranstid
Betala snabbt och smidigt med Klarna
Klarna
  • 3-dimensionell Pebax®-sula med dubbel densitet ger stabilitet i alla riktningar och ett framåtdriv

  • Mellansulan med rocker-geometri främjar ett mer långvarigt framåtdriv

  • Gummiyttersulan med SurfaceCTRL™ ger tillsammans med 3,5 millimeters dubbar ett optimerat grepp all slags terräng

VECTIV ENDURIS från The North Face kombinerar en 3-dimensionell Pebax®/TPU platta med en dubbel densitets mellansula med rocker-geometri och en SurfaceCTRL™-gummiyttersula för ett perfekt grepp. Tillsammans står dessa tre egenskaper för The North Face nya VECTIV™-teknik, en teknologi designad för att maximera energin under din löpning. Enduris passar perfekt för trailrunning på ultradistanser. Den är lätt och vadderad och ger en långvarig komfort och support även i den mest ojämna terrängen. Invändigt hälstöd ger en tajtare passform och ventilerande, flexibel mesh-ovandel bidrar till en skön passform. Häl-till-tå-droppet på 6 mm hjälper till att driva dig framåt in i nästa steg. En mjuk, vadderad tunga ger en långvarig komfort och en sömfri TPU-beläggning på tå och häl ger ett skydd med låg vikt. Modellen har även en invändig hälkappa för perfekt passform och stöd samt en fotbädd OrthoLite® X55™. En 3-dimensionell TPU-platta ger stabilitet i alla riktningar och ett framåtdriv medan mellansulan med rocker-geometri främjar ett mer långvarigt framåtdriv. Mellansulan med dubbel densitet är lätt och responsiv och en gummiyttersula med SurfaceCTRL™ ger tillsammans med 3,5 millimeters dubbar ett optimerat grepp emot underlaget i all slags terräng. Drop: 6 mm. Vikt: 278 gram i US 8 (39).

  • Produktnummer
    1497411
  • Leverantörens produktnummer
    NF0A4T3Q
  • Artikelnummer
    149741101-FIESTA RED/TNF BLACK

Relaterade produkter

Relaterade produktguider
TIPS OCH TEST
VANLIGA LÖPSKADOR
Många av oss löpare drabbas tyvärr av löpskador. Lika underbart som det är att springa, lika hemskt är det att vara skadad. Här går Anton igenom några av de vanligaste löpskadorna och ger konkreta tips om vad du kan göra om du drabbas av Löparknä, Benhinneinflammation, Hälseneproblem/akillestendinos, Framfotsinsufficiens/nedsjunket främre fotvalv eller Plantar fasciit/Hälsporre.
TIPS OCH TEST
MÖT SÄSONGEN STARKARE
Vill du kombinera löpning och styrketräning? Till skillnad från de flesta sporter är prestationen hos långdistanslöpare begränsad av intag och upptagning av syre. När du springer snabbare ökar ditt syrebehov. Om ditt syrebehov överstiger tillförseln växlar kroppen till anaerob energi. Laktat bildas och löparen blir trött. Ju mer muskelmassa du har, desto mer syre behöver du. Det gör att många löpare undviker styrketräning. Om du tänker så är det dags att tänka om. Löpspecifik styrketräning kan göra dig friskare, starkare, snabbare och förhindra skador. Löpare har ofta obalans mellan musklerna, eftersom samma muskelgrupper alltid används när man springer. Förkortade höftböjare, svaga rumpmuskler och dåligt definierade muskler runt axelleden är typiska för löpare.