Logo Saucony
  • Saucony Pergrine 10 M löparskor PINE/ORANGE
  • Saucony Pergrine 10 M löparskor PINE/ORANGE
  • Saucony Pergrine 10 M löparskor PINE/ORANGE
  • Saucony Pergrine 10 M löparskor PINE/ORANGE

Pergrine 10 M löparskor

  • Saucony
  • Herr
  • Grön
Visa storlekar som:
  • Fri frakt & fria returer till butik
  • 1-3 dagars leveranstid
Betala snabbt och smidigt med Klarna
Klarna
Varubrev eller ombud Postnord - 39 kr
Hemleverans Postnord - 79 kr
Hämtas i LÖPLABBET-butik - 0 kr
Hämtas senast 14 dagar från skickad avisering. Leveranstidslöfte 2-4 dagar. Miljövänligaste transporten.

Peregrine 10 är en allround terrängsko och modellen har blivit en av de mest kända trailskorna på marknaden. Byggd på samma läst som den kända lätta asfaltsskon Kinvara. Med ett häl till tådropp på 4 mm dropp och PWRTRAC-yttersulan som ger ett utmärkt grepp så har man kontroll på fötterna i blandad terräng. Innanför yttersulan har en kolfiberväv integrerats, vilket skyddar mot vassa stenar och rötter. Yttersulan är dessutom förberedd för att kunna dubbas eller borras upp för dränering, vilket ger löparen möjlighet till individuell anpassning. Tack vare stötdämpande mellansulan i PWRRUN och toppsulan i PWRRUN+, samt god flexibilitet passar Peregrine 10 även för löpning på grus och partier av asfalt. Den nya FORMFIT-konstruktionen skapar en perfekt passform runtom hela skon. Underifrån har toppen av mellansulan formats runt hälen och hålfoten, vilket ger bättre stabilitet och istegskomfort. På ovansidan har skon externa förstärkningar, och tillsammans med en trailanpassad mesh erbjuds en utmärkt passform, kombinerat med bästa stabilitet och slitstyrka. Skon är dessutom försedd med fäste för damasker. Peregrine 10 passar löparen som vill ha en multifunktionell trailsko, som tar dig fram vart än vägarna leder dig. Drop: 4 mm. Vikt 303 gram i US 9 (42,5).

  • Extra förstärkt ovandel anpassad för trail

  • Dämpande PWRRUN mellansula

  • PWRTRAC-gummi ger utmärkt grepp

  • Fästen för damasker

Relaterade produkter
Relaterade produktguider
TIPS OCH TEST
MÖT SÄSONGEN STARKARE
Vill du kombinera löpning och styrketräning? Till skillnad från de flesta sporter är prestationen hos långdistanslöpare begränsad av intag och upptagning av syre. När du springer snabbare ökar ditt syrebehov. Om ditt syrebehov överstiger tillförseln växlar kroppen till anaerob energi. Laktat bildas och löparen blir trött. Ju mer muskelmassa du har, desto mer syre behöver du. Det gör att många löpare undviker styrketräning. Om du tänker så är det dags att tänka om. Löpspecifik styrketräning kan göra dig friskare, starkare, snabbare och förhindra skador. Löpare har ofta obalans mellan musklerna, eftersom samma muskelgrupper alltid används när man springer. Förkortade höftböjare, svaga rumpmuskler och dåligt definierade muskler runt axelleden är typiska för löpare.
Ingen springer som du
CHARLOTTA FOUGBERG
ADIDAS