Logo Salomon
-30%
  • Salomon Speedcross 5 M löparskor RED / RED / RED
  • Salomon Speedcross 5 M löparskor RED / RED / RED
  • Salomon Speedcross 5 M löparskor RED / RED / RED
  • Salomon Speedcross 5 M löparskor RED / RED / RED
  • Salomon Speedcross 5 M löparskor RED / RED / RED

Speedcross 5 M löparskor

  • Salomon
  • Herr
  • Röd
Denna produkt är slut i vårt webblager
  • Fri frakt & fria returer till butik
  • 1-3 dagars leveranstid
Betala snabbt och smidigt med Klarna
Klarna
Varubrev eller ombud Postnord - 39 kr
Hemleverans Postnord - 79 kr
Hämtas i LÖPLABBET-butik - 0 kr
Hämtas senast 14 dagar från skickad avisering. Leveranstidslöfte 2-4 dagar. Miljövänligaste transporten.

Återfödseln av Salomons legendariska trailsko med oslagbart grepp och passform. För att skapa nästa generation av Speedcross gick vi tillbaka till grunden och utgick ifrån de egenskaper som gjorde modellen legendarisk. Med SPEEDCROSS 5 har vi förbättrat greppet och gjort en mer dynamisk överdel för att maximera perstanda och passform. Och med bättre stabilitet och en förfinad design är legenden tillbaka. Grepp: Sulan på SPEEDCROSS 5 har grövre dobbar med större mellanrum och en uppdaterad geometri vilket ger bättre grepp i frånskjutet och mer distinkt grepp vid inbromsningar, på alla typer av underlag.

  • Svetsad ovandel med SensiFit™teknologi

  • Hälenheten skapar en omslutning av hälen och ger en ren fotnedsättning och stabilitet

  • Greppsäker yttersula med grovt mönster

Relaterade produkter
Relaterade produktguider
TIPS OCH TEST
MÖT SÄSONGEN STARKARE
Vill du kombinera löpning och styrketräning? Till skillnad från de flesta sporter är prestationen hos långdistanslöpare begränsad av intag och upptagning av syre. När du springer snabbare ökar ditt syrebehov. Om ditt syrebehov överstiger tillförseln växlar kroppen till anaerob energi. Laktat bildas och löparen blir trött. Ju mer muskelmassa du har, desto mer syre behöver du. Det gör att många löpare undviker styrketräning. Om du tänker så är det dags att tänka om. Löpspecifik styrketräning kan göra dig friskare, starkare, snabbare och förhindra skador. Löpare har ofta obalans mellan musklerna, eftersom samma muskelgrupper alltid används när man springer. Förkortade höftböjare, svaga rumpmuskler och dåligt definierade muskler runt axelleden är typiska för löpare.
Ingen springer som du
CHARLOTTA FOUGBERG
ADIDAS