Logo Nike
Nike
Dam

Nike Pegasus Trail 3 GORE-TEX Löparskor

-30%
-30%
1190 kr
REA
1699 kr
  • Fri frakt & fria returer till butik
  • 1-4 dagars leveranstid
Betala snabbt och smidigt med Klarna
Klarna
  • GORE-TEX-lager hjälper till att hålla vatten ute och fötterna torra

  • En extra damask i hälkappan

  • Bra grepp så att du ska kunna röra dig obehindrat i stenig terräng

  • Energiåtergivande dämpning

Nike Pegasus Trail 3 Gore-Tex är en sko som med sin bekväma dämpning och Pegasus-inspirerade look passar utmärkt till dina dagliga träningspass. Ett GORE-TEX-lager hjälper till att hålla vatten ute och fötterna torra. En extra damask i hälkappan gör även att skräp och vatten inte letar sig in den vägen. Skorna erbjuder ett bra grepp så att du ska kunna röra dig obehindrat i stenig terräng och mer stöd runt mellanfoten gör att du kan känna dig säkrare på ojämnt underlag.

Nike React-skummaterial från häl till tå ger en energiåtergivande dämpning och stabilitet då terrängen är stenig och ojämn. Mesh-zoner i ovandelen gör den luftig och skönt ventilerande medan dynamiska band runt mellanfoten ger ett säkert stöd när du springer ute i terrängen. Gummisulan har ett shockwave-liknande mönster som efterliknar däcken på mountainbikes. Tillsammans med dobbarna erbjuder skon ett fint grepp och en god dragkraft på såväl väg som stig. Mer grepp i häl och tå ger en stabilare känsla i upp- och nerförsbackar. Dragflik på hälen gör skon lätt att ta på och av.

Stack height: 24,5 mm i häl, 15 mm i framfot.
Drop: 9,5 mm. Vikt: gram i US 8 (39).

  • Produktnummer
    1513444
  • Leverantörens produktnummer
    DC8794-001
  • Artikelnummer
    151344402-BLACK/BLACK-DK SMOKE GREY-IRON GREY

Relaterade produkter

Relaterade produktguider
TIPS OCH TEST
VANLIGA LÖPSKADOR
Många av oss löpare drabbas tyvärr av löpskador. Lika underbart som det är att springa, lika hemskt är det att vara skadad. Här går Anton igenom några av de vanligaste löpskadorna och ger konkreta tips om vad du kan göra om du drabbas av Löparknä, Benhinneinflammation, Hälseneproblem/akillestendinos, Framfotsinsufficiens/nedsjunket främre fotvalv eller Plantar fasciit/Hälsporre.
TIPS OCH TEST
MÖT SÄSONGEN STARKARE
Vill du kombinera löpning och styrketräning? Till skillnad från de flesta sporter är prestationen hos långdistanslöpare begränsad av intag och upptagning av syre. När du springer snabbare ökar ditt syrebehov. Om ditt syrebehov överstiger tillförseln växlar kroppen till anaerob energi. Laktat bildas och löparen blir trött. Ju mer muskelmassa du har, desto mer syre behöver du. Det gör att många löpare undviker styrketräning. Om du tänker så är det dags att tänka om. Löpspecifik styrketräning kan göra dig friskare, starkare, snabbare och förhindra skador. Löpare har ofta obalans mellan musklerna, eftersom samma muskelgrupper alltid används när man springer. Förkortade höftböjare, svaga rumpmuskler och dåligt definierade muskler runt axelleden är typiska för löpare.