Logo New Balance
New Balance
Dam

More Trail V2 Löparskor

-30%
1899 kr
  • Fri frakt & fria returer till butik
  • 1-2 dagars leveranstid
Betala snabbt och smidigt med Klarna
Klarna
  • Trailsko för utmanande terräng

  • Tjock mellansula som ger mycket dämpning

  • Skyddande ovandel i mesh som andas

  • Robust Vibram® yttersula med en fantastisk greppförmåga

Fresh Foam More Trail i version 2 har utrustats med en tjock mellansula tillverkad av lätt Fresh Foam-material som ger mycket dämpning utan att tynga ned ditt steg. En skyddande ovandel i mesh som andas och en robust Vibram® yttersula gör dig redo för många mils löpning på tuffa underlag som t.ex. leriga och steniga partier eller för passering genom mindre vattendrag/bäckar. Modellen har till denna version fått en tjockare gummiyttersula vilket har gjort det möjligt att skapa 6,5 mm höga förhöjningar i sulan. Detta bidrar till en slitstark yttersula med en fantastisk greppförmåga som har utformats för att hjälpa dig att ta itu med de mest utmanande löpturerna. Ovandelen i mesh har tillverkats av 75 % återvunnen polyester.

Drop: 4 mm.
Vikt: 263 gram i US 8 (39).

  • Produktnummer
    1547983
  • Leverantörens produktnummer
    WTMORCT2
  • Artikelnummer
    154798301-GREY

Relaterade produkter

Relaterade produktguider
TIPS OCH TEST
VANLIGA LÖPSKADOR
Många av oss löpare drabbas tyvärr av löpskador. Lika underbart som det är att springa, lika hemskt är det att vara skadad. Här går Anton igenom några av de vanligaste löpskadorna och ger konkreta tips om vad du kan göra om du drabbas av Löparknä, Benhinneinflammation, Hälseneproblem/akillestendinos, Framfotsinsufficiens/nedsjunket främre fotvalv eller Plantar fasciit/Hälsporre.
TIPS OCH TEST
MÖT SÄSONGEN STARKARE
Vill du kombinera löpning och styrketräning? Till skillnad från de flesta sporter är prestationen hos långdistanslöpare begränsad av intag och upptagning av syre. När du springer snabbare ökar ditt syrebehov. Om ditt syrebehov överstiger tillförseln växlar kroppen till anaerob energi. Laktat bildas och löparen blir trött. Ju mer muskelmassa du har, desto mer syre behöver du. Det gör att många löpare undviker styrketräning. Om du tänker så är det dags att tänka om. Löpspecifik styrketräning kan göra dig friskare, starkare, snabbare och förhindra skador. Löpare har ofta obalans mellan musklerna, eftersom samma muskelgrupper alltid används när man springer. Förkortade höftböjare, svaga rumpmuskler och dåligt definierade muskler runt axelleden är typiska för löpare.