Logo Asics
Asics
Herr

Fuji Lite 3 Löparskor

1499 kr
  • Fri frakt & fria returer till butik
  • 1-4 dagars leveranstid
Betala snabbt och smidigt med Klarna
Klarna
  • Ventilerande ovandel tillverkad av stor del återvunnet material

  • Dämpande FLYTEFOAM™-(ECO)mellansula

  • ASICSGRIP™-yttersula ger bra grepp på olika underlag

  • Design inspirerad av ädelcypressen på Japans kända berg Mount Fuji

Fuji Lite 3 är precis som föregångaren en lätt och välbalanserad trailsko som har utformats på ett hållbart sätt. Designen av Fuji Lite har inspirerats av den japanska ädelcypressen, som har sitt ursprung från berget Fuji och som ska hjälpa dig att fokusera på vägen framåt. Skon har en lätt ovandel i ventilerande mesh, som är tillverkad med än större procent återvunna material( 63%mot 30% på version 2). Även den slitstarka FLYTEFOAM™(ECO)-mellansulan har utvecklats med återvunna material. Skummet ger en lättviktig stötdämpning och en effektiv energiåtergivning som hjälper till att driva dig framåt. Snörningen ger en optimal passform, och skosnörena kan också stoppas in i skorna för att undvika att de knyts upp eller fastnar i något under löprundan. ASICSGRIP™-yttersulan har utformats för att ge bra grepp på både torra och våta underlag vilket gör Fuji Lite 3 till en terrängsko för dig som vill kunna variera dina trail-rundor och springa under olika typer av förhållanden. Midsole height 18 mm häl, 14 mm framfot. Drop: 4 mm. Vikt: 255 gram i US 9 (42,5).

  • Produktnummer
    1528028
  • Leverantörens produktnummer
    1011B467
  • Artikelnummer
    152802801-MANTLEGREEN/CHERRY TOMATO

Relaterade produkter

Relaterade produktguider
TIPS OCH TEST
VANLIGA LÖPSKADOR
Många av oss löpare drabbas tyvärr av löpskador. Lika underbart som det är att springa, lika hemskt är det att vara skadad. Här går Anton igenom några av de vanligaste löpskadorna och ger konkreta tips om vad du kan göra om du drabbas av Löparknä, Benhinneinflammation, Hälseneproblem/akillestendinos, Framfotsinsufficiens/nedsjunket främre fotvalv eller Plantar fasciit/Hälsporre.
TIPS OCH TEST
MÖT SÄSONGEN STARKARE
Vill du kombinera löpning och styrketräning? Till skillnad från de flesta sporter är prestationen hos långdistanslöpare begränsad av intag och upptagning av syre. När du springer snabbare ökar ditt syrebehov. Om ditt syrebehov överstiger tillförseln växlar kroppen till anaerob energi. Laktat bildas och löparen blir trött. Ju mer muskelmassa du har, desto mer syre behöver du. Det gör att många löpare undviker styrketräning. Om du tänker så är det dags att tänka om. Löpspecifik styrketräning kan göra dig friskare, starkare, snabbare och förhindra skador. Löpare har ofta obalans mellan musklerna, eftersom samma muskelgrupper alltid används när man springer. Förkortade höftböjare, svaga rumpmuskler och dåligt definierade muskler runt axelleden är typiska för löpare.