Logo adidas
adidas
Herr

TERREX SPEED ULTRA Löparskor

975 kr
REA
1949 kr
  • Fri frakt & fria returer till butik
  • 1-4 dagars leveranstid
Betala snabbt och smidigt med Klarna
Klarna
  • Lätta och bekväma

  • Yttersulan i gummit Continental™ ger ett perfekt grepp

  • Mellansulan kombinerar de två lättviktsmaterialen Lightstrike och Boost som dämpar och ger energi tillbaka

  • Ovandel i mesh med slitstarka svetsade detaljer

Terrex Speed Ultra från Adidas är ett par lätta och bekväma trailskor som med ett nytänk har matats fulla med innovationer som ger dig många fördelar ute i terrängen. Tom Evans, den professionella terränglöparen i ultradistans, har testat modellen i olika versioner under två års tid och har hjälpt Adidas att slutföra den. Han provade att springa i dessa under Tarawera-loppet och vann. Terrängskon sammanför flera innovationer som på ett förträffligt sätt supporterar dig under din löpning. Yttersulan i gummit Continental™ har ett mönster inspirerat av gravelcyklar och ger ett perfekt grepp. Mellansulan kombinerar de två lättviktsmaterialen Lightstrike och Boost som dämpar och ger energi tillbaka utan att kompromissa med stabiliteten. Plösen och hälstycket är vadderade för komfort och ovandelen i mesh, med slitstarka svetsade detaljer, är lätt och ventilerande. Drop: 8 mm. Vikt: 255 gram i US 9 (42 2/3).

  • Produktnummer
    1499022
  • Leverantörens produktnummer
    FW2806
  • Artikelnummer
    149902201-FTWWHT/CLEMIN/SCRPNK

Relaterade produkter

Relaterade produktguider
TIPS OCH TEST
VANLIGA LÖPSKADOR
Många av oss löpare drabbas tyvärr av löpskador. Lika underbart som det är att springa, lika hemskt är det att vara skadad. Här går Anton igenom några av de vanligaste löpskadorna och ger konkreta tips om vad du kan göra om du drabbas av Löparknä, Benhinneinflammation, Hälseneproblem/akillestendinos, Framfotsinsufficiens/nedsjunket främre fotvalv eller Plantar fasciit/Hälsporre.
TIPS OCH TEST
MÖT SÄSONGEN STARKARE
Vill du kombinera löpning och styrketräning? Till skillnad från de flesta sporter är prestationen hos långdistanslöpare begränsad av intag och upptagning av syre. När du springer snabbare ökar ditt syrebehov. Om ditt syrebehov överstiger tillförseln växlar kroppen till anaerob energi. Laktat bildas och löparen blir trött. Ju mer muskelmassa du har, desto mer syre behöver du. Det gör att många löpare undviker styrketräning. Om du tänker så är det dags att tänka om. Löpspecifik styrketräning kan göra dig friskare, starkare, snabbare och förhindra skador. Löpare har ofta obalans mellan musklerna, eftersom samma muskelgrupper alltid används när man springer. Förkortade höftböjare, svaga rumpmuskler och dåligt definierade muskler runt axelleden är typiska för löpare.