Logo Saucony
-30%
  • Saucony Kinvara 11 M löparskor RED/BLACK
  • Saucony Kinvara 11 M löparskor RED/BLACK
  • Saucony Kinvara 11 M löparskor RED/BLACK
  • Saucony Kinvara 11 M löparskor RED/BLACK

Kinvara 11 M löparskor

  • Saucony
  • Herr
  • Röd
Visa storlekar som:
  • Fri frakt & fria returer till butik
  • 1-3 dagars leveranstid
Betala snabbt och smidigt med Klarna
Klarna
Varubrev eller ombud Postnord - 39 kr
Hemleverans Postnord - 79 kr
Hämtas i LÖPLABBET-butik - 0 kr
Hämtas senast 14 dagar från skickad avisering. Leveranstidslöfte 2-4 dagar. Miljövänligaste transporten.

Kinvara 11 är en klassisk lättviktsko uppskattad av löpare på alla nivåer. En perfekt sko för all typ av tempoträning, tävling och löptekniksträning. En unik mix av snabbhet, låg vikt, grundstabilitet och responsiv stötdämpning gör Kinvara 11 till en sko som skapar löparglädje utöver det vanliga. Mellansulan består av nya PWRUN och toppsulan i PWRUN+ och dessa tillsammans ger en mycket god stötdämpning. Kinvara 11 har ett drop på 4 mm som bidrar till ett effektivt och kraftfullt frånskjut med maximal energiåtergivning. I och med FORMFIT-teknologin har skon en mycket skön passform. För bästa instegskomfort och individuell tryckfördelning så har toppen av mellansulan formats i häl och hålfot. Ovandelen består av en ventilerande och sömlös mesh som ger en dynamisk och följsam passform. Vikt: 221 g i stl. US 9. Dropp: 4mm.

  • En klassiker när det gäller lätta träningsskor

  • Lätt och responsiv

  • Naturlig löpkänsla med 4mm dropp

  • Dynamisk och följsam passform

Allmänt
Vikt221 g
LästNormal
Drop3-4
DämpningMedel
StabilitetFlexibel
Relaterade produkter
Relaterade produktguider
TIPS OCH TEST
MÖT SÄSONGEN STARKARE
Vill du kombinera löpning och styrketräning? Till skillnad från de flesta sporter är prestationen hos långdistanslöpare begränsad av intag och upptagning av syre. När du springer snabbare ökar ditt syrebehov. Om ditt syrebehov överstiger tillförseln växlar kroppen till anaerob energi. Laktat bildas och löparen blir trött. Ju mer muskelmassa du har, desto mer syre behöver du. Det gör att många löpare undviker styrketräning. Om du tänker så är det dags att tänka om. Löpspecifik styrketräning kan göra dig friskare, starkare, snabbare och förhindra skador. Löpare har ofta obalans mellan musklerna, eftersom samma muskelgrupper alltid används när man springer. Förkortade höftböjare, svaga rumpmuskler och dåligt definierade muskler runt axelleden är typiska för löpare.
Ingen springer som du
CHARLOTTA FOUGBERG
ADIDAS