Logo Saucony
  • Saucony ENDORPHIN PRO M löparskor WHITE MUTANT
  • Saucony ENDORPHIN PRO M löparskor WHITE MUTANT
  • Saucony ENDORPHIN PRO M löparskor WHITE MUTANT
  • Saucony ENDORPHIN PRO M löparskor WHITE MUTANT
  • Saucony ENDORPHIN PRO M löparskor WHITE MUTANT

ENDORPHIN PRO M löparskor

  • Saucony
  • Herr
  • Vit
Denna produkt är slut i vårt webblager
  • Fri frakt & fria returer till butik
  • 1-3 dagars leveranstid
Betala snabbt och smidigt med Klarna
Klarna
Varubrev eller ombud Postnord - 39 kr
Hemleverans Postnord - 79 kr
Hämtas i LÖPLABBET-butik - 0 kr
Hämtas senast 14 dagar från skickad avisering. Leveranstidslöfte 2-4 dagar. Miljövänligaste transporten.

Endorphin Pro är en tävlingssko för löpare som söker efter optimala prestationer och snabbare tider. Med sin karbonplatta, maximala dämpning och lätthet ger skon dig de bästa förutsättningarna för en vinnande tid. En ny ultralätt PeBa®-baserad PWRRUNPB-dämpning och en kolfiberplatta i fullängd ger dig energieffektivitet i varje steg. Den minskning av trötthet, som denna energieffektivitet innebär, gör att din löpning känns lättare och att du kan hålla din topphastighet under en längre tid och på så vis nå mållinjen snabbare. SPEEDROLLEN ger skon en geometri som skapar en framåtdrivande, livlig och rullande känsla. Det ger i sin tur en omedelbar respons och naturlighet. Med inspiration ifrån spikskor, används endast extremt lätta och ultratunna material till FORMFIT-teknologin. Detta för att säkerställa att du endast bär en minimal skovikt under ditt tävlingslopp. Drop: 8 mm. Vikt: 213 gram i US 9. Finns endast i begränsad upplaga.

  • Tävlingssko för optimala prestationer och snabbare tider

  • Ny ultralätt PeBa®-baserad PWRRUNPB-dämpning

  • Kolfiberplatta i fullängd

  • Extremt lätta och ultratunna material

Relaterade produkter
Relaterade produktguider
TIPS OCH TEST
MÖT SÄSONGEN STARKARE
Vill du kombinera löpning och styrketräning? Till skillnad från de flesta sporter är prestationen hos långdistanslöpare begränsad av intag och upptagning av syre. När du springer snabbare ökar ditt syrebehov. Om ditt syrebehov överstiger tillförseln växlar kroppen till anaerob energi. Laktat bildas och löparen blir trött. Ju mer muskelmassa du har, desto mer syre behöver du. Det gör att många löpare undviker styrketräning. Om du tänker så är det dags att tänka om. Löpspecifik styrketräning kan göra dig friskare, starkare, snabbare och förhindra skador. Löpare har ofta obalans mellan musklerna, eftersom samma muskelgrupper alltid används när man springer. Förkortade höftböjare, svaga rumpmuskler och dåligt definierade muskler runt axelleden är typiska för löpare.
Ingen springer som du
CHARLOTTA FOUGBERG
ADIDAS