Logo Salomon
Salomon
Herr, Dam

SHOES PHANTASM FOR CIELE Löparskor

-41%
999 kr
REA
1699 kr
  • Fri frakt & fria returer till butik
  • 1-4 dagars leveranstid
Betala snabbt och smidigt med Klarna
Klarna
  • Coolt designad temposko

  • Energy Blade™ ger en snabb tå-off och en kraftfull framåtdrivning

  • EnergySurge™-skum och en R.Camber™-teknologi (Rocker-geometri) ger en mjuk, snabb och energiåtergivande övergång

  • Lätt Matryx® micro-mesh ovandel som ventilerar väl

PHANTASM är en coolt designad temposko som har utformats genom ett roligt, snabbt och dynamiskt samarbete mellan Salomon och Ciele Athletics. Ciele Athletics stil och energi i kombination med Salomons senaste teknologi ger både designmässigt och till sin utformning en fartfylld sko som effektivt vill driva dig framåt. Färgställningen är knuten till Ciele Athletics första färgmönster som introducerades 2014. Röda stenar är en viktig del av deras historia och är därför en design som nu kommer igen på Phantasm. Gepardtrycket ska i sin tur symbolisera och uppmuntra till löpning i högre tempo.

Modellen är utrustad med Energy Blade™ för en snabb tå-off och en kraftfull framåtdrivning. Energy Blade™-plattan består utav polyamid och 33 % glas fiber. Ett lätt EnergySurge™-skum och en R.Camber™-teknologi (Rocker-geometri) ger en mjuk, snabb och energiåtergivande övergång.

En lätt Matryx® micro-mesh i ovandelen ventilerar väl och omsluter foten omsorgsfullt för en säker passform och komfort. Contagrip® FA Friction Adhesion är en vägspecifik yttersula, gjord för att kunna springa snabbt med, med full kontroll, på både våta och torra vägar.

Stack height: 34,7 mm i häl, 24,7 mm i framfot. Drop: 9 mm. Vikt: 244 gram i US 9 (42 2/3).

  • Produktnummer
    1538116
  • Leverantörens produktnummer
    L41716600
  • Artikelnummer
    153811601-Nimbus Cloud/Fiery Coral/White

Relaterade produkter

Relaterade produktguider
TIPS OCH TEST
VANLIGA LÖPSKADOR
Många av oss löpare drabbas tyvärr av löpskador. Lika underbart som det är att springa, lika hemskt är det att vara skadad. Här går Anton igenom några av de vanligaste löpskadorna och ger konkreta tips om vad du kan göra om du drabbas av Löparknä, Benhinneinflammation, Hälseneproblem/akillestendinos, Framfotsinsufficiens/nedsjunket främre fotvalv eller Plantar fasciit/Hälsporre.
TIPS OCH TEST
MÖT SÄSONGEN STARKARE
Vill du kombinera löpning och styrketräning? Till skillnad från de flesta sporter är prestationen hos långdistanslöpare begränsad av intag och upptagning av syre. När du springer snabbare ökar ditt syrebehov. Om ditt syrebehov överstiger tillförseln växlar kroppen till anaerob energi. Laktat bildas och löparen blir trött. Ju mer muskelmassa du har, desto mer syre behöver du. Det gör att många löpare undviker styrketräning. Om du tänker så är det dags att tänka om. Löpspecifik styrketräning kan göra dig friskare, starkare, snabbare och förhindra skador. Löpare har ofta obalans mellan musklerna, eftersom samma muskelgrupper alltid används när man springer. Förkortade höftböjare, svaga rumpmuskler och dåligt definierade muskler runt axelleden är typiska för löpare.