Logo New Balance
New Balance
Dam

Fuelcell TC Löparskor

5
(1 recensioner)
-30%
-30%
1540 kr
REA
2199 kr
  • Fri frakt & fria returer till butik
  • 1-4 dagars leveranstid
Betala snabbt och smidigt med Klarna
Klarna
  • Perfekt för både träning och tävling

  • Framåtdrivande kolfiberplatta

  • Mjuk och elastisk ”Fuelcell” mellansula

  • Slitstark yttersula i fast gummi

Fuelcell TC är en löparsko för både träning och tävling, på längre distanser upp till marathon, precis som förkortningen TC ( training/ competition) antyder. Kombinationen av en framåtdrivande kolfiberplatta tillsammans med en mjuk och elastisk ”Fuelcell”- mellansula ger komfort utan att kompromissa med prestandan. För att skydda den mjuka mellansulan och ge god hållbarhet har FuelCell TC en slitstark yttersula i fast gummi under framfoten. Ovandelen är tillverkad i en tunn syntet-mesh som både håller foten bra på plats och har bra ventilation för bästa komfort. Den lite rymligare framfoten ger tårna gott om plats. Tunn plös och en traditionell snörning gör det lätt att få skon att sitta bra runt foten. Hälkappan är mjuk för att vara skonsam mot ömma hälben men ger ändå ett gott stöd. Bakkanten på hälkappan är lätt vinklad bakåt för att inte ge tryck på hälsenan och det gör det också lättare att komma i och ur skon. Stack height: 36 mmi häl, 26 mm i framfot. Drop: 10 mm. Vikt: 207 gram i US 8 (39).

  • Produktnummer
    1517766
  • Leverantörens produktnummer
    WRCXVC1
  • Artikelnummer
    151776601-VIVID CORAL

Relaterade produkter

Relaterade produktguider
TIPS OCH TEST
VANLIGA LÖPSKADOR
Många av oss löpare drabbas tyvärr av löpskador. Lika underbart som det är att springa, lika hemskt är det att vara skadad. Här går Anton igenom några av de vanligaste löpskadorna och ger konkreta tips om vad du kan göra om du drabbas av Löparknä, Benhinneinflammation, Hälseneproblem/akillestendinos, Framfotsinsufficiens/nedsjunket främre fotvalv eller Plantar fasciit/Hälsporre.
TIPS OCH TEST
MÖT SÄSONGEN STARKARE
Vill du kombinera löpning och styrketräning? Till skillnad från de flesta sporter är prestationen hos långdistanslöpare begränsad av intag och upptagning av syre. När du springer snabbare ökar ditt syrebehov. Om ditt syrebehov överstiger tillförseln växlar kroppen till anaerob energi. Laktat bildas och löparen blir trött. Ju mer muskelmassa du har, desto mer syre behöver du. Det gör att många löpare undviker styrketräning. Om du tänker så är det dags att tänka om. Löpspecifik styrketräning kan göra dig friskare, starkare, snabbare och förhindra skador. Löpare har ofta obalans mellan musklerna, eftersom samma muskelgrupper alltid används när man springer. Förkortade höftböjare, svaga rumpmuskler och dåligt definierade muskler runt axelleden är typiska för löpare.