Logo Saucony
  • Saucony Guide 13 M löparskor BLACK/WHITE
  • Saucony Guide 13 M löparskor BLACK/WHITE
  • Saucony Guide 13 M löparskor BLACK/WHITE
  • Saucony Guide 13 M löparskor BLACK/WHITE
  • Saucony Guide 13 M löparskor BLACK/WHITE

Guide 13 M löparskor

  • Saucony
  • Herr
  • Svart
Visa storlekar som:
  • Fri frakt & fria returer till butik
  • 1-3 dagars leveranstid
Betala snabbt och smidigt med Klarna
Klarna
Varubrev eller ombud Postnord - 39 kr
Hemleverans Postnord - 79 kr
Hämtas i LÖPLABBET-butik - 0 kr
Hämtas senast 14 dagar från skickad avisering. Leveranstidslöfte 2-4 dagar. Miljövänligaste transporten.

Guide är en av Sauconys mest sålda modellserier och har nu kommit i 13:e versionen. En lätt träningssko med en mix av bra stabilitet och skön komfortabel dämpning för både långa och korta löprundor. Guide 13 har PWRRUN foam i mellansulan och en spänstig toppbädd närmast innersulan I PWRRUN+ som tillsammans ger bra dämpning och respons. Det nya pronationsstödet i TPU ger en mjukare övergång från fotisättning till belastning och frånskjut. FORMFIT ger en bättre passform både under häl och mellanfot med en mer skålad bottenplatta under hålfot samt ett fast grepp över mellanfoten. Ovandelens material är lätt flexibelt över framfoten för att passa olika fotformer på ett bra sätt. Hälkappan är mer formad än tidigare för ett fastare hälgrepp. Häl till tå dropp: 8mm ( Stack Height 32.5 mm/24.5mm ). Vikt: 301 gram i US 9 (42,5).

  • Lätt och stabil

  • Formfit ger bra grepp runt hela foten

  • God ventilation, sömlös ovandel

  • PWRRUN foam ger bra dämpning

Allmänt
Vikt301 g
LästNormal
Drop7-8
DämpningMedel
StabilitetStabil
Relaterade produkter
Relaterade produktguider
TIPS OCH TEST
MÖT SÄSONGEN STARKARE
Vill du kombinera löpning och styrketräning? Till skillnad från de flesta sporter är prestationen hos långdistanslöpare begränsad av intag och upptagning av syre. När du springer snabbare ökar ditt syrebehov. Om ditt syrebehov överstiger tillförseln växlar kroppen till anaerob energi. Laktat bildas och löparen blir trött. Ju mer muskelmassa du har, desto mer syre behöver du. Det gör att många löpare undviker styrketräning. Om du tänker så är det dags att tänka om. Löpspecifik styrketräning kan göra dig friskare, starkare, snabbare och förhindra skador. Löpare har ofta obalans mellan musklerna, eftersom samma muskelgrupper alltid används när man springer. Förkortade höftböjare, svaga rumpmuskler och dåligt definierade muskler runt axelleden är typiska för löpare.
Ingen springer som du
CHARLOTTA FOUGBERG
ADIDAS