Logo Saucony
  • Saucony Endorphin Shift W Löparskor WHITE MUTANT
  • Saucony Endorphin Shift W Löparskor WHITE MUTANT
  • Saucony Endorphin Shift W Löparskor WHITE MUTANT
  • Saucony Endorphin Shift W Löparskor WHITE MUTANT
  • Saucony Endorphin Shift W Löparskor WHITE MUTANT

Endorphin Shift W Löparskor

  • Saucony
  • Dam
  • Vit
Denna produkt är slut i vårt webblager
  • Fri frakt & fria returer till butik
  • 1-3 dagars leveranstid
Betala snabbt och smidigt med Klarna
Klarna
Varubrev eller ombud Postnord - 39 kr
Hemleverans Postnord - 79 kr
Hämtas i LÖPLABBET-butik - 0 kr
Hämtas senast 14 dagar från skickad avisering. Leveranstidslöfte 2-4 dagar. Miljövänligaste transporten.

Shift är mängdträningsskon i den helt nya Endorphin serien med innovativa skor från Saucony. Den erbjuder en utmärkt mix av stabilitet, komfort och snabb löpglädje. Mellansulan består av stötdämpande PWRRUN, som tillsammans med toppsulan i PWRRUN+ ger en mycket skonsam och energiåtergivande stötdämpning. Skons unika geometri med dess styva och rundade konstruktion gör att man spar energi och får ett fint driv framåt. Den styva framfoten reducerar dessutom belastningen på plantarfascian, då tålederna inte påfrestas lika hårt som vid en traditionell löparsko. FORMFIT-konstruktionen ger en bra passform runtom hela foten. Underifrån är toppen av mellansulan skålad runtom hälen och lyft i hålfoten, för att på så sätt ge bättre stöd och komfort. Ovanifrån kramas foten om på ett bekvämt och stabilt sätt med hjälp av en sömlös mesh, som kombineras med stabiliserande 3D-printad struktur. Den externa hälkappan TPU HEEL COUNTER ger en bra stabilitet. Häl till tå dropp:4mm. Stack Height: 38 mm häl och 34 mm framfot. Vikt 269 gram Us 7(38)

  • SPEEDROLL teknologi

  • PWRRN mellansula

  • 4mm häl till tå dropp

Allmänt
Vikt296 g
LästNormal
Drop3-4
DämpningFast
StabilitetMedium
Relaterade produkter
Relaterade produktguider
TIPS OCH TEST
MÖT SÄSONGEN STARKARE
Vill du kombinera löpning och styrketräning? Till skillnad från de flesta sporter är prestationen hos långdistanslöpare begränsad av intag och upptagning av syre. När du springer snabbare ökar ditt syrebehov. Om ditt syrebehov överstiger tillförseln växlar kroppen till anaerob energi. Laktat bildas och löparen blir trött. Ju mer muskelmassa du har, desto mer syre behöver du. Det gör att många löpare undviker styrketräning. Om du tänker så är det dags att tänka om. Löpspecifik styrketräning kan göra dig friskare, starkare, snabbare och förhindra skador. Löpare har ofta obalans mellan musklerna, eftersom samma muskelgrupper alltid används när man springer. Förkortade höftböjare, svaga rumpmuskler och dåligt definierade muskler runt axelleden är typiska för löpare.
Ingen springer som du
CHARLOTTA FOUGBERG
ADIDAS