Logo Nike
Nike
Herr

Air Zoom Vomero 16 Löparskor

4.8
(12 recensioner)
-34%
1799 kr
  • Fri frakt & fria returer till butik
  • 1-4 dagars leveranstid
Betala snabbt och smidigt med Klarna
Klarna
  • Mjuk och neutral distanssko

  • Nike ZoomX-skum i hälen ger en fantastisk energiåtergivning

  • Ssuperlätt och bekväm ovandel med mycket stretch och ventilation

  • Förstärkt mittfotsparti i ovandelen för extra stöd och stabilitet

Nike Air Zoom Vomero 16 är en mjuk och neutral distanssko, ett perfekt alternativ för din mängdträning. Nike ZoomX-skum i hälen ger en fantastisk energiåtergivning och en härligt, responsiv känsla medan Air Zoom-enheten i framfoten ger mer dämpning i varje steg. En tålig och stödjande hälkappa håller foten säkert på plats och ger ett komfortabelt stöd. Den superlätta och bekväma ovandelen har mycket stretch och ventilation på strategiskt utvalda ställen. Till version 16 har ovandelen fått en förstärkning över mittfotspartiet för extra stöd och stabilitet och även plösen har uppdaterats och blivit mjukare för ökad komfort. Yttersulan är tillverkad av ett slitstarkt gummi som ger ett fast grepp emot underlaget och som har en god hållbarhet. Stack height: 29,5 mm i häl, 19,5 mm i framfot. Drop: 10 mm. Vikt: 286 gram i US 9 (42,5).

  • Produktnummer
    1501221
  • Leverantörens produktnummer
    DA7245-001
  • Artikelnummer
    150122101-BLACK/WHITE-ANTHRACITE

Relaterade produkter

Relaterade produktguider
TIPS OCH TEST
VANLIGA LÖPSKADOR
Många av oss löpare drabbas tyvärr av löpskador. Lika underbart som det är att springa, lika hemskt är det att vara skadad. Här går Anton igenom några av de vanligaste löpskadorna och ger konkreta tips om vad du kan göra om du drabbas av Löparknä, Benhinneinflammation, Hälseneproblem/akillestendinos, Framfotsinsufficiens/nedsjunket främre fotvalv eller Plantar fasciit/Hälsporre.
TIPS OCH TEST
MÖT SÄSONGEN STARKARE
Vill du kombinera löpning och styrketräning? Till skillnad från de flesta sporter är prestationen hos långdistanslöpare begränsad av intag och upptagning av syre. När du springer snabbare ökar ditt syrebehov. Om ditt syrebehov överstiger tillförseln växlar kroppen till anaerob energi. Laktat bildas och löparen blir trött. Ju mer muskelmassa du har, desto mer syre behöver du. Det gör att många löpare undviker styrketräning. Om du tänker så är det dags att tänka om. Löpspecifik styrketräning kan göra dig friskare, starkare, snabbare och förhindra skador. Löpare har ofta obalans mellan musklerna, eftersom samma muskelgrupper alltid används när man springer. Förkortade höftböjare, svaga rumpmuskler och dåligt definierade muskler runt axelleden är typiska för löpare.