Logo HOKA ONE ONE
  • HOKA ONE ONE BONDI 7 Löparskor ODYSSEY GREY / DEEP WELL
  • HOKA ONE ONE BONDI 7 Löparskor ODYSSEY GREY / DEEP WELL
  • HOKA ONE ONE BONDI 7 Löparskor ODYSSEY GREY / DEEP WELL

BONDI 7 Löparskor

  • HOKA ONE ONE
  • Herr
  • Grå
Visa storlekar som:
  • Fri frakt & fria returer till butik
  • 1-3 dagars leveranstid
Betala snabbt och smidigt med Klarna
Klarna
Varubrev eller ombud Postnord - 39 kr
Hemleverans Postnord - 79 kr
Hämtas i LÖPLABBET-butik - 0 kr
Hämtas senast 14 dagar från skickad avisering. Leveranstidslöfte 2-4 dagar. Miljövänligaste transporten.

Modellserien Bondi är en av Hokas klassiker. Den första versionen kom 2011 och modellen hette då Bondi B och namngavs efter den kända Australiska stranden Bondi Beach. Man kan föreställa sig att Hoka ville associera namnet med känslan att springa på en mjuk strand. Det är en av de mest dämpade modellerna i Hokas sortiment. Version 7 har precis som föregångarna en ”oversized” mellansula i lättviktsfoam av E.V.A och den lätt vaggformade Meta Rocker geometrin för en mjuk och rullande känsla genom hela löpsteget. Den breda sulbasen och skålformade sulan ger en bra grundstabilitet.En sko som passar perfekt till både en kort joggingtur och till riktigt långa distanspass. Modellen har också kallats lite av en återhämningssko för pass när man känner sig sliten i benen.Det som uppdaterats på 7:an är ett nytt mjukt memorerande foam i hälkappan foder för att sluta åt bättre till olika former på hälen. Ovandelen har fått förbättrade TPU förstärkningar över mellanfoten för bättre stabilitet.Stack height: 33 mm häl och 29 mm under framfot. Häl till tå dropp 4mm. Vikt 303 gram i US 9(42,5)

  • Maxdämpad

  • Ventilerande mesh-ovandel

  • Meta Rocker teknologi

  • Hälkappa med "memory foam" för perfekt hälgrepp

Allmänt
Vikt303 g
LästNormal
Drop3-4
DämpningMjuk
StabilitetMedium
Relaterade produkter
Relaterade produktguider
TIPS OCH TEST
MÖT SÄSONGEN STARKARE
Vill du kombinera löpning och styrketräning? Till skillnad från de flesta sporter är prestationen hos långdistanslöpare begränsad av intag och upptagning av syre. När du springer snabbare ökar ditt syrebehov. Om ditt syrebehov överstiger tillförseln växlar kroppen till anaerob energi. Laktat bildas och löparen blir trött. Ju mer muskelmassa du har, desto mer syre behöver du. Det gör att många löpare undviker styrketräning. Om du tänker så är det dags att tänka om. Löpspecifik styrketräning kan göra dig friskare, starkare, snabbare och förhindra skador. Löpare har ofta obalans mellan musklerna, eftersom samma muskelgrupper alltid används när man springer. Förkortade höftböjare, svaga rumpmuskler och dåligt definierade muskler runt axelleden är typiska för löpare.
Ingen springer som du
CHARLOTTA FOUGBERG
ADIDAS